Du kan se dine lønsedler inde på dit vikarlogin under fanen ”Lønsedler”. Din løn udbetales hver 14. dag, torsdag i lige uger.
Ved sygdom skal du altid ringe til os. Når man er vikar, har man selv ansvaret for at melde sig syg til hver enkelt vagt. Hvis du fx melder dig syg mandag morgen, betyder det ikke, at du er sygemeldt indtil du ringer og raskmelder dig. Vi regner med, at man er raskmeldt, hvis man ikke har ringet dagen før sin vagt inden kl.12 og meldt sig syg igen. Når det så er sagt, så skal man selvfølgelig blive helt rask inden arbejdet genoptagaes, så vi vil gerne sygemelde dig for så mange vagter, som du har brug for.
Ved dagvagt skal du ringe kl. 06.00 om morgenen, når kontoret åbner.
Ved aftenvagt og nattevagt vil vi gerne høre fra jer tidligst muligt om formiddagen, så vi har en chance for at finde en anden vikar.
Ja, vi ansætter ufaglærte i ActivCare. Du vil blive ansat som plejemedhjælper.
Hvis du ønsker at blive ansat som vikar i bookingafdelingen, hvor du f.eks. kan få vagter på plejehjem og i hjemmeplejen, kræver vi over 9 måneders relevant erfaring.
Vi kræver ingen sundhedsfaglig uddannelse, hvis du ønsker at blive ansat på et team, hvor du er fast tilknyttet en borger. Du skal bare være over 18 år og brænde for at hjælpe andre. Du vil få den oplæring som du har brug for, så du kan føle dig helt tryg.
Du er velkommen til at ringe eller skrive til os for at høre nærmere.
Hvis du ønsker at skifte mellem hovedkort og bikort, så skal du sende en e-mail til okonomi@activcare.dk
Du har selv ansvaret for at køre efter færdselsloven, og følge parkeringsreglerne på det givne sted.
Hvis du skulle få en fartbøde/parkeringsbøde i en hjemmeplejens biler, vil den blive sendt til kommunen, hvorefter de kontakter os. Vi vil så kontakte dig og sikre os at det var dig, som kørte i bilen. Du har selv ansvaret for at betale bødeforlaget.
Dit vigtigste værktøj som vikar er en opdateret kalender. Når du selv går ind på vikarlogin og kigger får du et øjebliksbillede af ledige vagter. Mange vagter forsvinder meget hurtig, fordi vi sidder og ringer/skriver ud til vikarer, som står til rådighed.
Så marker hvornår du er til rådighed med ”Marker hele dagen til rådighed (inkl. nattevagter)” eller ”Indsæt tidsrum hvor du er til rådighed”.
Hvis du ikke ønsker at blive kontaktet kan du indsætte ”Markér dagen som ferie”, ”Markér dagen som arbejder hos en anden arbejdsgiver” eller ”Markér dagen som holder ferie”.
Der er forskel på vagterne som du kan se. Nogle kan du selv booke direkte og nogen kan du vise interesse for. Hvis der står acceptér vagt, kan du booke direkte ved at trykke ”Ja tak”, og så får stedet besked med det samme.
Hvis der står vis interesse på vagten kan du klikke ”Ja” og så vil vi sammen med stedet vurdere om det er det rigtige match og skrive til dig hvis du bliver booket. Du er altid velkommen ti at ringe ind til os og høre om vagten er din, når du har vist interesse.
Hvis du skifter adresse, er det vigtigt, at du opdaterer din adresse på dit vikarlogin. Hvis ikke vi har din opdaterede adresse, kan det få indflydelse på din kørselsgodtgørelse, og vi risikerer samtidig, at evt. post ikke kan leveres til dig.
Vi skriver til dig vedr. vagter og ændringer af bookede vagter.
Husk at holde øje med beskeder i App’en, da det er her du vil få evt. ændringer af indmødested, afmeldinger eller andre vigtige beskeder.
Vil du have en pause eller ønsker du ikke længere at være tilknyttet ved os, så er du meget velkommen til at ringe ind til os.
Vi kan nemt sætte dig som inaktiv. Det betyder, at du ikke længere kan se vagter og vi kontakter dig hellere ikke på telefon eller beskeder. Denne funktion er god, da vi på den måde nemt kan åbne op for dig uden at ansætte dig helt fra ny.